Akaryakıt fiyatlarının yükselmesiyle birlikte Mersin’de dolmuşlara haziran ayında zam gelmişti ancak aradan geçen zamanda akaryakıt litre fiyatı 40 liraya yaklaştı. Çareyi zam yapmakta bulan dolmuşlar 8 lira olan öğrenci fiyatını 11 liraya, 11,50 lira olan sivil ücreti 17 liraya yükselti. Mersin’de şehiriçi dolmuş ücretlerine 20 Haziran’da zam yapılmış, sivil yolcu ücreti 8 liradan 11.50 liraya, öğrenci yolcu ücreti 6 liradan 8 liraya çıkarılmıştı. Dolmuşların bu zammından sonra da mazot zamları devam edince dolmuşçular 1,5 ay sonra yeniden zam yoluna gitti. Minibüsçüler Odasının kararıyla sivil yolcu ücreti 17 liraya, öğrenci yolcu ücreti 11 liraya çıkarıldı.
SABAH 11.50 LİRAYDI, AKŞAM 17 LİRA OLDU
Bazı kooperatifler zam kararını dün akşamdan itibaren uygulamaya başladı. Sabah saatlerinde 11.50 liraya dolmuşa binen akşam eve dönerken 17 liraya bindi. Pazartesi gününden itibaren tüm kooperatiflerin yeni tarifeye geçmesi bekleniyor.
BU PARAYLA SADECE 1 KEZ DOLMUŞA BİNEBİLİYORUZ
Dolmuş ücretlerine yapılan zam 20 liralık banknotların değer kaybının en somut örneği oldu. Haziran ayında bir sivil yolcu 20 lirayla 2 kez, öğrenci yolcu 3 kez dolmuşa binebiliyordu. Ağustos ayı itibariyle 20 lirası olan birisi sadece bir kez dolmuşa binebiliyor.

Türkiye, Almanya, ve Dünya Haberleri Ekonomi,
Yorum Yap